Dobór słów kluczowych przy prowadzeniu bloga

Prowadzenie bloga ma więcej celów aniżeli tylko pozyskiwanie ruchu z Google. Nie zmienia to faktu, że efekty SEO wynikające z prowadzenia bloga są godne uwagi. Trzeba jednak podchodzić do tego z głową i brać pod uwagę różnego rodzaju ograniczenia.

1. Kanibalizacja


Należy uważać, aby wpisy na blogu przypadkiem nie zaczęły depozycjonować stron ofertowych (czyli spychać ich w dół, gdy same będą zyskiwały wyższe pozycje). Taką sytuację nazywamy kanibalizacją. Aby jej uniknąć należy wystrzegać się sytuacji, w której artykuły są dokładnie na ten sam temat, co strony ofertowe (np. strony produktów w sklepie internetowym). Warto zróżnicować tytuły i optymalizację treści, aby wpisy na blogu były wartością dodaną, a nie np. kopią opisów produktów.

2. Zbyt trudne frazy

Można sobie wyobrazić sytuację, w której wpis jest zoptymalizowany pod bardzo trudne frazy. Oczekiwanie, że zdobędzie wysokie pozycje i ruch, gdy pierwsza strona jest obsadzona przez dobrze wypozycjonowane strony z mocnych serwisów, jest naiwnością. Należy weryfikować, jakie treści są obecne na czołowych pozycjach na dane zapytanie, a także zadbać o pozyskanie wartościowych linków i wzmianek na temat artykułu.

3. Mało popularne frazy

Pisanie bloga pod kątem SEO z reguły ma na celu pozyskanie ruchu z długiego ogona. Wiąże się to z optymalizacją pod szereg mniej popularnych słów kluczowych. Niemniej nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której optymalizacja i tworzenie treści następuje pod kątem fraz, których praktycznie nikt nie szuka. Wówczas jest to działanie skazane na niepowodzenie. Podobna sytuacja została opisana we wpisie Geotrapping- wszystko, co musisz wiedzieć, który jest nie tyle na temat samego geotrappingu, co na temat optymalizacji pod mało popularne frazy. Polecamy zapoznać się z tym tekstem.
Dowiedz się więcej: pozycjonowanie stron - test pokazujący proces tworzenia wartościowych treści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz