Źródła ruchu na blogu firmowym

Blog nie powinien być pisany jako sztuka dla sztuki. Chodzi o to, aby ktoś go czytał, prawda? Chcesz pozyskiwać jakościowy ruch na swoją stronę firmową? Poznaj kilka najskuteczniejszych kanałów.

Content marketing

Prowadzenie bloga to kwintesencja content marketingu. Dobrze przemyślane treści dopasowane do potrzeb grupy docelowej to klucz do sukcesu. Pamiętaj, aby publikowane wpisy miały charakter ekspercki, były unikalne i pisane w poprawny sposób. To nie jest zadanie dla sekretarki lub praktykanta! To podstawa komunikacji z internetową społecznością. Dopilnuj, aby blog był estetyczny i poprawny, a treści przyciągały uwagę i były godne polecenia w Twojej branży. Pamiętaj jednocześnie, że content marketing to nie tylko tekst, ale także inne formy treści - obrazy, filmy, infografiki, różnego rodzaju listy kontrolne, generatory i narzędzia praktyczne dla klientów. Nie zapominaj także o dystrybucji swoich treści. Poniekąd będą one zdobywały ruch organiczny, ale trzeba im trochę pomóc.

Newsletter

Daj swoim czytelnikom możliwość zapisania się na newsletter. Podejdź do tematu poważnie. Przecież wiesz, że większość maili przychodzących na Twoją skrzynkę jest  niezbyt interesująca, prawda? Pomyśl o potrzebach swoich odbiorców, wykorzystuj przykuwające uwagę tytuły (ale zawsze związane z promowaną treścią!), korzystaj z estetycznych szablonów. Możesz zintegrować się z profesjonalnymi narzędziami wspomagającymi wysyłkę maili, jak na przykład GetResponse lub Freshmail albo popularny MailChimp (daje możliwość łatwej integracji z blogami postawionymi na WordPress).

Media społecznościowe

Koniecznie wykorzystuj potencjał serwisów społecznościowych. Nie wystarczy, że "wrzucisz" notkę na Facebook i dopiszesz: "Przeczytajcie nasz nowy wpis". Angażuj społeczność, kontaktuj się z nią regularnie. Szanuj swoich fanów i oferuj im pomoc. Publikuj nie tylko na swojej stronie (tzw. fanpage), ale także w grupach tematycznych. Poza Facebookiem warto sprawdzić, czy Twoja grupa docelowa nie jest aktywna na Twitterze, Google+ lub LinkedIn. A może trzeba rozejrzeć się za jakimiś forami specjalistycznymi? Bądź tam, gdzie znajduje się społeczność osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.

SEO

Pamiętaj, że ruch z wyszukiwarki jest darmowy i może stanowić świetne wsparcie dla Twoich działań. Dla wielu blogów jest to podstawa. Aby pozyskiwać ruch z wyszukiwarki, koniecznie zadbaj o odpowiednią optymalizację swojej strony/bloga (przeczytaj, jak z optymalizować blog firmowy w 10 krokach cz. I i II). Ponadto na dobre pozycjonowanie artykułów z bloga będą miały linki zewnętrzne, więc jeśli masz możliwość je pozyskać, zrób to.

Inne źródła

To tylko najpopularniejsze kanały promocji bloga. Równie dobrze można go promować offline (np. na wydarzeniach firmowych) lub poprzez wpisy gościnne. W pewnym stopniu możesz wspomóc się metodami płatnymi - reklamami displayowymi, Google AdWords oraz płatnymi formami promocji w mediach społecznościowych.

1 komentarz:

  1. W tym wszystkim warto też postawć na marketing online, wtedy możemy dotrzeć do osób zainteresowanych naszym contentem. Dlatego polecam poczytanie blogów tematycznych albo poradników, najlepiej z pierwszych stron google, bo wtedy wiadomo, że działania prowadzone na stronie są skuteczne i warto się wzorować. :)

    OdpowiedzUsuń