Blog firmowy a media społecznościowe

Tworzenie wartościowych treści na blogu firmowym to tylko jedna strona medalu. Content marketing to nie tylko tworzenie, ale także dystrybucja treści marketingowych. W tym przydatne są media społecznościowe.
Blog firmowy, który jest dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO ma potencjał, aby pozyskiwać ruch organiczny, czyli darmowy, bezpośrednio z wyszukiwarki. Jednak to może nie wystarczyć. Poza tym w niewielkim stopniu przekłada się na zaangażowanie użytkowników i możliwość dwustronnej komunikacji (chyba, że użytkownicy chętnie komentują).

Jak zintegrować blog z mediami społecznościowymi

Na pewno warto stworzyć profile firmowe w najważniejszych serwisach społecznościowych oraz tych bardziej niszowych, lecz istotnych z perspektywy danej grupy docelowej (np. na forach tematycznych). Nowe posty w naturalny sposób można będzie wykorzystać w swoich kanałach społecznościowych, co przełoży się na przyciągnięcie nowych fanów, obserwatorów i czytelników.

Wtyczki społecznościowe do blogów

Warto także zastosować wtyczki, które ułatwią czytelnikom udostępnienie treści w mediach społecznościowych. Mogą to być rozwiązania domyślne, wbudowane w daną platformę blogową, zewnętrzne wtyczki (np. filament, shareaholic, czy jetpack) lub dedykowane integracje. Dzięki zastosowaniom ikon społecznościowych na blogu firmowym ułatwiamy dystrybucję treści użytkownikom. Jeśli treści na blogu są wartościowe i atrakcyjnie zaprezentowane, to z pewnością będą udostępniane i polecane w serwisach typu Facebook, Twitter czy np. LinkedIn.

Zaangażowanie użytkowników i tworzenie społeczności

Działania na pograniczu content marketingu i mediów społecznościowych to nie tylko sposób na zwiększenie ruchu na stronie, ale także świetny krok na drodze do budowania rozpoznawalnej marki. Dwustronna komunikacja, działania zmierzające do angażowania społeczności, nastawienie na rozwiązywanie problemów i słuchanie fanów, z czasem przełożą się na pozytywny wizerunek marki, a to w marketingu jest niezwykle istotne.

Jakie serwisy społecznościowe wybrać

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce jest Facebook. To właśnie na Facebooku najłatwiej dotrzeć do dużej ilości użytkowników - zarówno organicznie jak i za pomocą płatnych form reklamy (bardzo wydajnych, ponieważ dających możliwość precyzyjnego targetowania). Niemniej z drugiej strony tam jest najwięcej marek i użytkownicy są bardziej "odporni" na komunikaty marketingowe.

W związku z tym warto prowadzić działania także w innych serwisach - Pinterest, Twitter, LinkedIn, czy nawet nk.pl, jeśli tak jest grupa docelowa.

2 komentarze:

  1. Same media społecznościowe na pewno są bardzo dobrym kanałem na pozyskiwanie nowych odbiorców lub nawet klientów. Ja właśnie o reklamie w social mediach czytałem na https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach i całkowicie się z tym zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie prowadzenie bloga z pewnością jest bardzo fajnym rozwiązaniem odnośnie reklamy. Ja muszę przyznać, że jak czytałam na stronie https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ to także notyfikacje push moim zdaniem są doskonałym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń