Jak zoptymalizować blog firmowy - poradnik w 10 krokach cz. II


W poprzednim wpisie (Jak zoptymalizować blog firmowy - poradnik w 10 krokach cz. I) podzieliłem się z Tobą pierwszymi 5. krokami do optymalizacji bloga. Teraz czas na kolejne 5 działań, które warto podjąć, aby blog Twojej firmy cieszył się dużym ruchem organicznym z wyszukiwarki.


6. Tylko unikalne treści

Pamiętaj, że warto inwestować w unikalne treści. Nie publikuj cudzych tekstów, które pojawiły się już na innej stronie internetowej. Możesz za to dostać karę od Google. Twórz własne wpisy - docenią to zarówno czytelnicy, jak i roboty wyszukiwarek.

7. Linkowanie wewnętrzne i menu

Zadbaj, aby poszczególne strony w serwisie były odpowiednio ze sobą połączone. Podstawą jest odpowiednie menu - np. podzielone według kategorii wpisów na Twoim blogu (z życia firmy, poradnik, kategorie adekwatne do danej działalności). Do tego możesz użyć popularnych elementów jak linki do archiwum lub chmura tagów. Ponadto możesz umieścić gdzieś w stopce link do mapy całej strony.

8. Bądź obecny w Google+...

Google lubi swoje serwisy i dobrze rozumie połączenia między nimi. Jeśli masz stronę w Google+ to połącz ją ze swoim blogiem, a swoje konto Google+ wykorzystaj do zweryfikowania autorstwa tekstów. Ponadto, jeśli prowadzisz kanał na YouTube, to również zadbaj, aby był połączony z innymi kontami. Publikowane teksty z bloga udostępniaj w...

9. ... i innych serwisach społecznościowych

Pamiętaj, że koniec końców nie zależy Ci jedynie na jakichś abstrakcyjnych pozycjach, lecz na wartościowym ruchu na blogu. Dlatego też linki do publikowanych wpisów umieszczaj na swoich profilach w poszczególnych kanałach społecznościowych. Nie ograniczaj się do fanpage na Facebooku. Publikując swoje treści możesz wykorzystać:
  • grupy na Facebooku - nie mają ograniczeń spowodowanych malejącymi zasięgami związanymi z algorytmem EdgeRank i skupiają społeczności zainteresowane konkretnymi tematami
  • Pinterest, Instagram, Tumblr - to serwisy, w których warto przede wszystkim umieszczać treści graficzne
  • GoldenLine i LinkedIn - tu warto wrzucać wszelkie wpisy związane z rekrutacją oraz usługami B2B
  • Twitter - sprawdza się w określonych branżach, a także jeśli tworzysz treści anglojęzyczne

10. Linki, linki i jeszcze raz treści

Powinieneś dbać, aby ludzie linkowali do Twojego bloga. Tak naprawdę to linki są jednym z najważniejszych czynników. Niemniej uważaj, aby nie spamować i nie linkować do swojego bloga gdzie popadnie, bo Google'owi się to nie spodoba i obniży pozycje. Kombinuj tak, aby zachęcać ludzi do linkowania. Możesz także (jeśli kontekst to umożliwia), gdy widzisz jakieś treści na innych stronach i blogach, które są jakoś połączone tematycznie z branżą i produktami, o których piszesz, komentować umieszczając link do swoich wpisów. Na przykład, gdy znajdziesz wpis lub dyskusję, w której ktoś zastanawia się nad jakąś kwestią, to możesz odpisać i podać mu link do swojego posta, w którym temat jest wyjaśniony.

Pamiętaj jednak, że i w tym przypadku kluczowe są wartościowe treści na blogu. Użytkownicy muszą wiedzieć, że odwiedzając Twojego bloga, otrzymują jakąś konkretną wartość - merytoryczną, estetyczną lub rozrywkową.


zdjęcie: Blonde typing on a MacBook

16 komentarzy:

  1. Prowadzenie bloga to przede wszystkim dobrej jakości treści. Ja prowadzę bloga swojego i czerpię wiedzę z https://dolp.pl/blog gdzie są trafne podpowiedzi jak to robić dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Google+ aktualnie przestaje działać, niestety pomysł niezbyt wypalił. Z narzędzi promocyjnych od wielkiego "G" polecam korzystanie z google adwords jeżeli chodzi o promowanie swojego biznesu. Obok SEO jest to najskuteczniejszy sposób na promocję firmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że sama optymalizacja strony na pewno jest ważna i trzeba to robić regularnie. Tak samo jak audyt SEO https://reporterzy.info/3924,jak-zrobic-audyt-seo-samemu.html który również bez problemu przeprowadzimy samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak najbardziej również pozycjonowanie jest fajnym sposobem na to aby zdobyć większy ruch w internecie. Fajnie to zostało przestawione w artykule http://compatto.pl/pozycjonowanie-stron-google-czego-zalezy-pozycja-rankingu/ i ja uważam, iż jest to prawda. Tym bardziej, że pozycjonowanie jest bardzo skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem zdania, że samo pozycjonowanie stron www jest bardzo ważne i moim zdaniem, że warto się tym tematem zainteresować. Osobiście o tym czytałem na stronie http://portalpolska.pl/artykul-sukces-wspolczesnego-marketingu-pozycjonowanie-stron-internetowych i jak najbardziej, uważam że takie kwestie są ważne. Tym bardziej, że teraz chyba każdy chce aby być wysoko w wyszukiwarce Google.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdyby spojrzeć na to z innej strony, to ogólnie reklama naszej witryny www jest dość istotna. Na przestrzeni ostatnich dni ciekawie to ostało opisane na https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/pozycjonowanie-stron--od-czego-zaczac,11451 i taka jest prawda w momencie pozycjonowania stron. Na początku trzeba wiedzieć czym w ogóle jest to SEO.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie dziś prowadzenie bloga czy to samego sobie czy jako dodatek do sklepu internetowego na pewno pomaga również w samym pozycjonowaniu. Muszę przyznać, że jak czytałam artykuł https://marketinginsider.pl/e-biznes/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ to już dziś wiem jak ważne jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat ja dopiero co się uczę pozycjonowania i wiem, że jeszcze trochę drogi przede mną. Muszę przyznać, że także po przeczytaniu https://liveinmarketing.pl/na-czym-polega-pozycjonowanie/ już na ten moment rozumiem czym jest samo pozycjonowanie stron.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne porady i myślę, że jak najbardziej są one w stanie wprowadzić naszą stronę na wyższy poziom. Jako, że ja się trochę SEO interesuję to również mogę polecić każdemu przeczytanie https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/stackseo-mateusza-malinowskiego/ gdzie bardzo dokładnie napisano jak wygląda praca osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z takimi poradami można i samemu zająć się tą kwestią. Ja jednak muszę pierwsze zrobić stronę, a to już jest większe wyzwanie. Tak zainteresowała mnie strona internetowa gdańsk, konkretnie to potrzebuje sklepu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie dużo daje także współpraca z dobrym fachowcem, który specjalizuje się w optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych. Ja korzystałem z usług Iwony Dobrowolskiej https://zleca.pl/wykonawca/bazadanych-1551262967 i byłem naprawdę zadowolony z efektów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co by nie mówić to w dzisiejszych czasach faktycznie sama optymalizacja naszej witryny jest czymś istotnym. Moją stronę internetową wykonywała firma https://haiku.com.pl/ i jestem bardzo zadowolony z efektu finalnego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zadbanie o wartościowe treści na stroni to dzisiaj klucz do osiągania wysokich pozycji w gooogle. Trzeba mieć też bardzo dobrze zoptymalizowaną stronę internetową, dlatego polecam agencję https://pixelsperfect.pl/strony-internetowe-poznan/

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wpis :)

    Pozycjonowanie strony jest kluczowym elementem reklamy w dzisiejszych czasach.

    Polecam zapoznać się z poniższą ofertą

    https://www.scorise.com/pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/

    Wyższa sprzedaż gwarantowana!

    OdpowiedzUsuń