Czy pisać wpisy gościnne

Kwestia wpisów gościnnych jest dyskusyjna z kilku względów. Korzystanie z tej taktyki ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Jakie są wady i zalety takiego działania?

Wiele zależy od przyjętej strategii pozyskiwania ruchu. Jeśli blog ma być narzędziem służącym przyciąganiu użytkowników na stronę firmową, to odruchowo chcemy, aby wszystkie wartościowe treści sygnowane naszą marką znalazły się właśnie na nim. Niemniej jest kilka powodów, aby część z nich publikować także na innych serwisach i blogach.

Wpisy gościnne a SEO


Jednym z ważniejszych argumentów są kwestie SEO, czyli związane z pozycjonowaniem. Dogadując się z właścicielem strony, na której pojawia się nasz artykuł, mamy możliwość osadzić link prowadzący do właściwej strony firmowej lub np. sklepu internetowego, na którym opiera się nasz biznes.

Guest blogging jako narzędzie zdobywania linków

Guest blogging, czyli regularne poszukiwanie blogów o podobnej tematyce i publikowanie na nich swoich treści celem pozyskania linków przychodzących to znana taktyka SEO pozwalająca pozyskiwać wartościowe odnośniki. Są one osadzone w konkretnej tematyce i pozwalają przyciągać zarówno ruch bezpośredni, jak i wpływać na algorytm wyszukiwania. Niemniej trzeba się napracować, aby taki link pozyskać.

Publikując artykuł na własnej stronie również możemy odnieść pozytywne skutki w zakresie pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. Pisząc na ciekawe, niszowe tematy, publikując bardzo atrakcyjne treści po prostu nasze artykuły będą zdobywały wysokie pozycje na różnego rodzaju rozbudowane zapytania. To ma sens przede wszystkim, gdy odpowiadamy w artykule na jakieś istotne z perspektywy użytkowników pytanie.

Naturalne linki do własnej strony

Ponadto, ciekawa treść opublikowana u siebie, gdy jest polecana i linkowana przez innych użytkowników sieci (na ich blogach, na forach internetowych, w komentarzach pod artykułami etc.) pozwala zdobywać linki "naturalne" czyli pozyskane bez własnej ingerencji. Są one teoretycznie najbardziej poprawne z perspektywy wytycznych Google, lecz z drugiej strony nie mamy nad nimi żadnej kontroli.

Dotarcie do nowych użytkowników

Publikowanie wpisów gościnnych pozwala również pokazać swoją markę czytelnikom innych blogów. Dzięki temu mamy szansę zdobyć nowych czytelników, użytkowników lub ostatecznie klientów. Ponadto pojawiając się na innych stronach branżowych podnosimy wiarygodność marki i jej prestiż.

Warto pisać wpisy gościnne

Warto mieszać profil linków korzystając z możliwości publikowania wpisów gościnnych, jak i tworząc atrakcyjny, unikalny i wartościowy content na własnej stronie celem przyciągnięcia ruchu z wyszukiwarki (ruch typu long-tail) jak i pozyskania linków. Odpowiadając na pytanie z tytułu - warto pisać teksty gościnne, lecz nie powinno się tylko na tym opierać swojej strategii. Publikując treści na innych stronach warto zabiegać o możliwość umieszczenia linka (najlepiej bez atrybutu "nofollow") - bez tego guest blogging jest stosunkowo nisko efektywny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz