Wiele zależy od przyjętej strategii pozyskiwania ruchu. Jeśli blog ma być narzędziem służącym przyciąganiu użytkowników na stronę firmową, to odruchowo chcemy, aby wszystkie wartościowe treści sygnowane naszą marką znalazły się właśnie na nim. Niemniej jest kilka powodów, aby część z nich publikować także na innych serwisach i blogach.
Wpisy gościnne a SEO
Jednym z ważniejszych argumentów są kwestie SEO, czyli związane z pozycjonowaniem. Dogadując się z właścicielem strony, na której pojawia się nasz artykuł, mamy możliwość osadzić link prowadzący do właściwej strony firmowej lub np. sklepu internetowego, na którym opiera się nasz biznes.
Guest blogging jako narzędzie zdobywania linków
Guest blogging, czyli regularne poszukiwanie blogów o podobnej tematyce i publikowanie na nich swoich treści celem pozyskania linków przychodzących to znana taktyka SEO pozwalająca pozyskiwać wartościowe odnośniki. Są one osadzone w konkretnej tematyce i pozwalają przyciągać zarówno ruch bezpośredni, jak i wpływać na algorytm wyszukiwania. Niemniej trzeba się napracować, aby taki link pozyskać.Publikując artykuł na własnej stronie również możemy odnieść pozytywne skutki w zakresie pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. Pisząc na ciekawe, niszowe tematy, publikując bardzo atrakcyjne treści po prostu nasze artykuły będą zdobywały wysokie pozycje na różnego rodzaju rozbudowane zapytania. To ma sens przede wszystkim, gdy odpowiadamy w artykule na jakieś istotne z perspektywy użytkowników pytanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz