Evergreen content i trending content

Tworząc treści na bloga możesz nastawiać się na różne strategie pozyskiwania ruchu. Tematy, które poruszasz można podzielić zasadniczo na dwie podstawowe kategorie: evergreen content (czyli treści zawsze atrakcyjne) oraz trending content (czyli treści związane z aktualną modą i trendami). Na które postawić?

Najważniejsze rodzaje wpisów na blogu firmowym


Trending content

W każdej branży pojawiają się nowe, atrakcyjne tematy. Wchodzi nowa technologia, nowe podejście, pojawia się jakiś duży gracz lub produkt na rynku. Wówczas warto podpiąć się pod taki temat i coś napisać w jego kontekście. W efekcie, wrzucając w social media atrakcyjnie zatytułowany wpis, nawiązujący do tematu, którym wszyscy w danej chwili się interesują, masz szansę na bardzo dużą liczbę odwiedzin!

Jednak pamiętaj, że także inne blogi, serwisy i czasopisma będą o tym pisały i wcale nie tak łatwo będzie się przebić. Niemniej nawet, jeśli nie skupisz uwagi wszystkich zainteresowanych na swoim blogu, to przynajmniej część z nich trafi do Ciebie.

Evergreen content

Druga kategoria to evergreen content. To są treści, które właściwie nigdy się nie dezaktualizują. Nie zapewnią Ci raczej z dnia na dzień ogromnej popularności, ale w dłuższej perspektywie staną się solidnym źródłem regularnego ruchu. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się wszelkie poradniki dotyczące dość ogólnych tematów. Mogą to być wprowadzenia do tematów, słowniki pojęć branżowych, porady jak rozpocząć korzystanie z danej technologii, narzędzia lub usługi. Rusz głową - na pewno coś wymyślisz!

Przeczytaj także:



1 komentarz:

  1. Strategii marketingowych jest bardzo dużo i aby wybrać tę najlepszą należy przeanalizować szereg danych. Dla laika nie jest to rzecz prosta, dlatego lepiej skorzystać z usług agencji reklamowej https://fabrykamarketingu.pl/

    OdpowiedzUsuń