Jak stworzyć strategię treści na blogu firmowym

Blog to nie to samo co aktualności

Pisanie bloga firmowego to trochę coś innego niż aktualizowanie informacji w sekcji "Aktualności" na stronie firmy.


Czy pisać newsy?

Podstawowa różnica polega na tym, że aktualności to newsy dotyczące życia firmy - pojechaliśmy na targi, dostaliśmy nagrodę, zatrudniliśmy pracownika. Oczywiście takie wpisy też mogą się znaleźć na blogu, np. w kategorii "z życia firmy", ale nie mogą stanowić trzonu jego treści.

Dlaczego? Dlatego, że nikt spoza firmy nie jest zainteresowany regularnym czytaniem o tym, co się tam u Ciebie w biurze dzieje. No chyba, że konkurencja. Jeśli ktoś będzie chciał się dowiedzieć więcej o nagrodach, pracownikach, eventach etc., to zajrzy do zakładki "O firmie".

Skoncentruj się na klientach i otoczeniu firmy

Blog firmowy musi realizować szereg określonych zadań. Z mojej perspektywy są to głównie: generowanie relewantnego ruchu (czyli przyciąganie odbiorców tematami związanymi z ofertą firmy) oraz dbanie o relacje z obecnymi klientami. Tak, czy siak - musisz skupić się na kliencie, ale nie zalewać go klasycznymi tekstami sprzedażowymi, których miejsce jest w katalogu, ofercie etc.

Dziel się wiedzą ze swojego podwórka

Na blogu powinieneś skupić się na przyklad na tekstach wiedzowych. Na przykład firma produkująca buty i odzież sportową może pisać o popularnych miejscach do biegania, o tym jak dbać o zdrowie podczas uprawiania sportów, o tym jakie buty są odpowiednie do poszczególnych dyscyplin etc. Firma produkująca obrabiarki sterowane numeryczne może pisać o nowych trendach w ich programowaniu, o narzędziach do projektowania, o serwisie - słowem, o wszystkim, co może w tym temacie interesować inżyniera lub technologa, który ma z takim sprzętem styczność po stronie klienta.

Nie bój się lżejszych tematów

Oprócz tekstów wiedzowych, warto także pisać czasem teksty ciut "luźniejsze" (o ile strategia wizerunkowa na to pozwala). Teksty te mogą wiązać się ze stylem życia w danej branży. Firmy techniczne boją się tematów lifestyle'owych, lecz niepotrzebnie. Nawet firma związana z pozornie mało sexy profilem technologicznym może napisać śmieszny tekst pt. 10 prawd z życia elektrotechnika, w którym porusza się typowo branżowe tematy i rzuca się zrozumiałymi tylko dla wtajemniczonych hasłami.

Tak naprawdę każdy wewnątrz swojej branży powinien wiedzieć, co będzie dobrym wyborem, trzeba tylko się otworzyć na myślenie w tym kierunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz