Co robić ze starymi wpisami na blogu


Część z Was pewnie prowadzi już od dłuższego czasu blog firmowy, ma swoje przemyślenia, i doświadczenia w tym temacie. Może trafiliście już na taki problem - co zrobić ze starymi wpisami na blogu, które już nie generują żadnego ruchu?

Negatywny wpływ starych postów

W czym problem - ktoś zapyta. Otóż jest kilka kwestii, których trzeba być świadomym w przypadku starych wpisów. Oczywiście nie chodzi po prostu o stare wpisy. Chodzi o wpisy, które są już nieaktualne i nie generują w ogóle ruchu (możecie sprawdzić w Google Webmaster Tools lub Analytics, czy są odwiedzane). Mogą mieć negatywny wpływ na całość serwisu ze względu na czynniki SEO.

Stare wpisy i SEO

Google nie lubi stron, których treści nie są aktualizowane i które nie mają w ogóle ruchu. Wpisy, które nawet mają wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale nie są aktualne, niebawem je stracą. Użytkownicy wchodzący na stronę i opuszczający ją po paru sekundach wysyłają do Google sygnał, że strona nie odpowiada wpisanemu przez nich zapytaniu. To może wpływać na gorszą ocenę całej witryny.

Co robić ze starymi postami?

  • Oczywiście można je po prostu usunąć, jednak wówczas tracisz: linki, sygnały społecznościowe i treści o określonej tematyce. Nie polecam takiego działania.
  • Można także je przekierować na bardziej aktualne treści za pomocą przekierowania 301 (zapytaj swojego informatyka, co to takiego). Wówczas aktualne wpisy zostaną wzmocnione, a goście z wyszukiwarki i starych linków będą trafiali do aktualnych tematów.
  • Można je także zaktualizować. Po prostu edytuj je tak, aby zyskały na aktualności. Możesz je rozwinąć lub zmienić. Goście będą zadowoleni, że trafili na to, czego szukali, a Google będzie miało sygnał, że pracujesz nad treściami strony i uwzględni to w swoich "decyzjach" odnośnie pozycji poszczególnych podstron.
  • Jeśli są aktualne, ale nie mają w ogóle ruchu, to możesz zawsze je reaktywować. Na przykład wrzucić linki tu i tam np. na zasadzie - popatrzcie jak wyglądał rynek x w 2011 roku.

A może masz własne doświadczenia i pomysły? Podziel się nimi w komentarzu :)



zdjęcie: nos.twnsnd.co

1 komentarz:

  1. Wszystkie wpisy muszą być przede wszystkim dobrej jakości bo od tego uzależnionych jest wiele rzeczy. Czytając wpis na blogu https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/jakie-korzysci-zapewniaja-dobre-opisy-produktow-w-sklepie-internetowym/ zgadzam się całkowicie z faktem, że można mieć dobre korzyści gdy nasze opisy produktów w sklepie internetowym są wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń